top of page

Instalacija Vojina Hraste kritički je komentar našega mentalnog krajolika. Scenografska situacija pripada seriji Virtualni prostori, a predstavlja prizor nakon svršetka vojne bitke. Oblikovana je prepoznatljivom autorovom estetikom nekonvencionalne realističnosti, od umjetnih materijala i s opremom koja konotira ideju 'holodeka' - holografskog okruženja koje likovima iz popularnih Zvjezdanih staza služi kao prostor za rekreaciju i forenzička istraživanja. U radu, međutim, izostaje element interaktivnosti. Gledatelj okruženje ne može mijenjati po vlastitim željama, nego samo sudjelovati opažanjem tijekom kretanja unutar inscenacije teatarskog ozračja. Umjetnik ovdje tretira fenomen ratova kao društveno referentnu točku, mjesto reminiscencija, a ponekad i kao kolektivni izgovor za nekonstruktivni bijeg iz stvarnosti, te jednu vrstu misaonog zatočeništva predstavlja drugom neopipljivom, nepostojećom stvarnošću, kreiranom uz pomoć́ leksika pop kulture, čime apostrofira ironičnost prizora. Riječ̌ je o postupku koji izvrsno odgovara iščitavanju u pravcu apsurda - ovdje ublaženom pomakom u prostor igre i duhovitosti, budući da njegova ratna scena za sudionike ima Zemljane i Vanzemaljce. Korisnost konstrukta dodatno je upitna, jer nam, poput nintendo igri, prijeti zavodljivom privlačnošću i opasnošću od predugog odvlačenja pozornosti, stavljajući nas u poziciju koja je 'izvan kontrole i zaštite'. Jasna Gluić Iz predgovora za katalog izložbe Vojin Hraste, Ana Kuzmanić i Hrvoje Žuanić, održane u MKC-u Split, u ožujku 2011.

bottom of page